איך קוראים מונה חשמל?

לעיתים, חברת החשמל מבצעת הערכה של צריכת החשמל שלנו, ואנו מתבקשים למסור את מצב המונה בפועל, בטלפון. לצורך כך וגם מסיבות אחרות, חשוב שנדע איך לקרוא את מונה החשמל

בעיות במתח

למה כדאי לדעת איך קוראים את המונה של חברת החשמל?

ראשית, אם תדעו כיצד לבצע את זה, תוכלו לאתר שגיאות או טעויות בקריאת המונה, כפי שהיא מתבצעת מדי פעם על ידי חברת החשמל (חח"י). 
שנית, כמו שציינו כבר, חח"י מבצעת גם הערכות של מצב המונה ולא רק קריאות שלו, ואז כדאי למסור לחברה את מצב המונה בפועל. 
דבר נוסף: אם אתם נכנסים לדירה שכורה או עוזבים אותה, אם אתם קונים או מוכרים דירה, עליכם לקרוא את המונה ולדעת מה מצבו כדי שלא תשלמו עבור מה שלא צרכתם:
חשוב שהדייר שעוזב את הדירה או את הבית ישלם עבור הצריכה שלו, ושזו לא תיפול עליכם. 

מה צריך כדי לקרוא את מונה החשמל?

כדי לקרוא את המונה שלכם, תזדקקו ל:

  1. חשבון אחרון של חח"י
  2. כלי כתיבה – לרשום את מצב המונה

איפה נמצאים המונים?

אם אתם גרים בבניין דירות, ברוב המקרים המונים נמצאים בארון החשמל הקומתי – בקומה שלכם או בקומה התחתונה של הבניין, בהתאם לעניין.
יש בניינים שבהם יש ארון אחד לכל הבניין, ואז כל המונים מרוכזים ונמצאים בו. 
אם אתם גרים בבית פרטי, יש להניח שהמונה נמצא בארון שמחוץ לדלת או בפילר, מחוץ לגינה או למגרש שלכם. 

איך אני יכול/ה לדעת איזה מונה הוא המונה שלי?

לכל מונה יש מספר סידורי או מספר מזהה.
המספר הזה מופיע על גבי החשבון של חח"י או על גבי החשבונית שלה; זו הסיבה הראשונה שבגללה אתם צריכים את החשבון שלכם מולכם.

 

 

איך קוראים את הצריכה?

המונה – בין אם הוא מונה מכאני ובין אם הוא מונה דיגיטלי – מציג את צריכת החשמל שלכם בקילוואטים.
הוא מציג מספר בן חמש או שש ספרות, עם ספרה אחת אחרי הנקודה העשרונית.
לדוגמא, יכול להיות שהמונה שלכם יציג מספר כמו 001234.5 .
זה אומר שהצריכה שלכם עומדת על 1234 וחצי קילוואט.

  • קראו את מצב המונה ורשמו אותו על גבי החשבון שאתם מחזיקים ביד. 

 אם התבקשתם על ידי חח"י למסור מצב מונה עדכני, התקשרו ל- 103 ומסרו את המספר הזה, לפי הנחיות המוקדנים. 

איך יודעים כמה צרכנו בהשוואה לחשבון הקודם?

  1. קחו את החשבון האחרון שקיבלתם מחח"י. 
  2. קראו את מצב המונה הנוכחי.
  3. הפחיתו את המספר (מצב המונה) שמופיע בחשבון שכבר קיבלתם, ממצב המונה הנוכחי.

ההפרש הזה הוא הצריכה שלכם בפועל, מאז קריאת המונה האחרונה.

 
מה עושים אם קיבלתי חשבון והצריכה שמופיעה בו גבוהה מזו שמופיעה במונה?

כמו שכבר אמרנו, חח"י לא תמיד קוראת את המונה בפועל, אלא שולחת חשבון חשמל על פי הערכה.
במקום לשלוח את קורא המונים בכל חודשיים, היא שולחת אותו רק חמש או אפילו ארבע פעמים בשנה, ובשאר החודשים היא מבצעת הערכה של הצריכה: 
חח"י מסתכלת על הצריכה שלכם בתקופות מקבילות בשנים קודמות, ומחייבת אתכם לפי הצריכה הזו.
בקריאה בפועל הבאה היא תקזז את הטעות, אם הייתה, ותזכה או תחייב אתכם בהפרש.

אם נראה לכם שקיבלתם חשבון מופרז או שגוי, אתם יכולים לקרוא את המונה שלכם, להרים טלפון ל– 103 ולדווח את הקריאה בפועל.

בעיות במתח? היכנסו עכשיו לקטגוריית חשמלאים באתר b144 ומצאו חשמלאי קרוב אליכם בקלות רבה.
 

הצטרפו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים

מאשר/ת לקבל הצעות, מיילים ועדכונים מאתר b144