העסק שלך לא כאן? להצטרפות חינם חץ

מהן הסכנות שבקניית חלקי חילוף מפירוק?

חלקי חילוף מפירוק הם חלקים שיכולים להיות כדאיים מבחינה כלכלית בטווח הקצר, אבל הרבה פחות כדאיים בטווח הארוך ואפילו לסכן את הרכב שלכם. קיראו כאן, כדי להבין איך

מהם חלקים מפירוק?

חלקים מפירוק – או כפי שקוראים להם "מפירוקים", הם חלקים שפורקו מכלי רכב שעברו תאונות או הורדו מהכביש מסיבות אחרות. 
אלה יכולים להיות חלקי פלסטיק, חלקי דשבורד ואפילו חלקי מנוע או מנועים שלמים. פחות או יותר הכל. 
חלקים אלה יכולים להמכר למי שממשיכים ומחזיקים במכוניות מיושנות, שקשה להם למצוא להן חלפים או לבעלי רכב חדש, שלא מעוניינים לקנות חלקי חילוף חדשים. 
 

אילו חלקים ניתן או כדאי לקנות מפירוקים?

חלקים שאפשר וכדאי לקנות מפירוקים הם חלקי פלסטיק וקישוטים שונים, מראות, פנסים וחלקי ריפוד, חלקי פנים אחרים וגם חלקים חיצוניים – חלקי מרכב כמו דלתות, גג ועוד. 
• החלקים האלה לא נשחקים או מתבלים בצורה משמעותית וניתן גם בקלות להעריך את מצבם.
בנוסף, חלקים של רכבים מדגמים חדשים באופן יחסי או רכבים צעירים יכולים להיות קניה טובה גם אם מדובר בחלקים שהשחיקה שלהם גבוהה. 
 

אילו חלקים לא כדאי – על גבול המסוכן - לקנות בכלל מפירוקים?

 

חלקים בטיחותיים

חלקים רבים ברכב נחשבים לחלקים בטיחותיים: חלקי שלדה, בלמים וחלקים שונים במתלה. 
חלקים אלה מאוד לא כדאי לקנות מפירוקים כיון שלעולם אי אפשר לדעת מה היה מצב החלק או הרכב לפני הפרוק שלו. 
בחלק שהגיע מרכב שעבר תאונה אי אפשר לדעת מה היה טיב או הקף התאונה שהרכב עבר ומה הקף הנזקים שחלו ברכב ובחלקים הספציפיים. 
ברכבים חדשים, גיל הרכב עלול להטעות: 
נראה לנו שטבעי הוא שמערכות בלימה מרכב שעבר 10,000 ק"מ יכולות להיות תקינות, ומערכות כאלה מרכב שעבר 200,000 ק"מ עלולות להיות שחוקות.
מצד שני, אם מדובר בנהג פזיז, שנוהג במהירות ובצורה אגרסיבית, יכול מאוד להיות שהבלמים שלו כבר במצב די עייף גם אחרי קילומטראז' די נמוך. 
  • בכל מקרה, מערכות בטיחותיות מפירוקים יכולות להוות סכנה של ממש; לסכן אתכם ואת הרכב שלכם.
 

חלקים שאורך החיים שלהם כבר קצר

חלקים נוספים שלא כדאי לקנות מפירוקים הם חלקים שעוברים שחיקה ושימוש רב, כמו משאבות שונות, מאווררים וחלקים נעים אחרים. 
אם הרכב שלכם יחסית חדש, העדיפו לא לקנות חלקים כאלה בכלל לרכב. לרכב מתיישן זו כבר אופרה אחרת – יכול להיות ששווה, בתלות בחלק ובמצבו. 
למה זה? כי יכול להיות שממילא נשארו עוד 20-30 אלף קילומטרים לרכב בכלל, כך שלא שווה להשקיע בו חלק "טרי".
 
אם לסכם: סכנה אחת בקניית חלקים מפירוקים היא סכנת שימוש בטיחותית ופיזית בחלק "עייף" ושחוק והשנייה היא סכנה כלכלית: אותו חלק ישן עלול פשוט להתקלקל בתוך זמן קצר, והתועלת שבהתקנה שלו קטנה. 
רוצים להתייעץ? שמאים, מוסכניקים ואפילו סוחרי רכב וחלקי חילוף תמצאו בקלות ובנוחות במדריך העסקים של b144