העסק שלך לא כאן? להצטרפות חינם חץ

על חופשה, קיץ, אוכל ומה שביניהם

קיץ הוא לא רק חום, לחות ויתושים, הוא לא רק ארטיקים ואבטיחים, קיץ הוא גם עונת החופשות. טליה לביא, דיאטנית הוליסטית, מביאה עקרונות וכלים להתנהלות בחופשה.

clock-icon 2 דקות קריאה
צוות B144

קיץ הוא לא רק חום, לחות ויתושים, הוא לא רק ארטיקים ואבטיחים, קיץ הוא גם עונת החופשות.
טליה לביא, דיאטנית הוליסטית, מביאה עקרונות וכלים להתנהלות בחופשה, בין אם היא בארץ או בחו"ל, בבית מלון "הכל כלול" ובין אם היא בטיול.
הכינו עצמכם לקיץ, הולך להיות חם ומגניב!

כשאנחנו יוצאים לחופשה אנחנו רוצים גם להרגיש חופש. חופש ממגבלות, מאחריות, ממטלות. חופש לעשות מה שאנחנו רוצים, מתי שאנחנו רוצים, בלי מחויבות ובמקסימום הנאה. להשתחרר. לא ככה?
התפיסה הזו של החופש פוגשת גם את האוכל. לא רק שבחופשה אנחנו נחשפים למאכלים חדשים, מעניינים, מסקרנים ומפתים, אנחנו גם באים לשם עם כוונה טהורה של חופש מוחלט.
אז שאף אחד לא יגיד לי מה לאכול, מתי לאכול וכמה לאכול !! אני בחופש!!!
וכך, אנחנו מוצאים את עצמנו מעמיסים צלחות שוב ושוב בארוחת הבוקר, מגזימים בגלידות בבריכה ובלי כל קשר למידת הרעב שלנו בודקים כל מטעם אפשרי שנמצא בסביבתנו. חופש, לא ככה?
אם עכשיו לא, אז מתי כן? כשנחזור הביתה נעשה דיאטה.

האם אפשר ליהנות מהאוכל בחופשה בלי "לשלם על כך מחיר" ?                           אפשר. אפשר אפילו ליהנות יותר.
נתחיל מזה שנאכל את מה שבאמת טעים לנו, ולא את כל מה שקורץ.
נאכל את מה שאנחנו בוחרים, אם בבופה או בתפריט המסעדה,
"נבזבז" מקום בצלחת על ירקות.
נעצור כשאנחנו שבעים ולא כמה שלבים לאחר מכן.
נמלא בצלחת פעם אחת, ולקראת הפעם השנייה נבדוק מה באמת שווה את זה ואם בכלל..
נזכיר לעצמנו שלהיות קליל במהלך היום, זה חלק מחוויית החופשה הנעימה שלנו.

"המחיר" לא נמדד רק בקילוגרמים של משקל עודף שחוזר איתנו הביתה (ולא במזוודה). המחיר הוא גם בהרגשה שלנו, שהגזמנו, שהעמסנו, בתחושת כובד, בידיעה שמשהו אחר מנהל אותנו וזה לא הקשבה אמיתית שלנו לצרכים שלנו.

החלטתם על אורח חיים בריא? היכנסו להמלצות של אמון הציבור>

אבל זה חופשי וחינם ובשפע...
איך להשלים עם ההרגשה הזו של הפסד... שאני מפסיד/ה מאכלים טעימים, מסקרנים, מגרים, כשאני בוחר/ת רק חלק ממה שמוגש ??
חבל לנו לוותר, אנחנו פוחדים להפסיד. זו מחשבה שמנהלת רבים מאיתנו כשאנחנו פוגשים הרבה אוכל מעניין ומסקרן. הרצון לא "לוותר" על כלום, הפחד להפסיד. 
אז, בחופשה הקרובה שלך, אני מזמינה אותך לנסות ולהעז לחשוב אחרת. במקום על הוויתור וההפסד, שמביאים לאכילת יתר, לתחושת מלאות עד כדי כבדות ולפעמים אפילו עד כדי גועל, (שזה הפסד בפני עצמו!) לחשוב - על הרווח "מה אני ארוויח אם אבחר רק את מה שהכי מעניין/מסקרן/מגרה/טעים" ? או "מה אני ארוויח אם אני רק אטעם מהכל, בכמות קטנה?"
אולי אני ארוויח הנאה גדולה יותר מהאוכל? אולי ארוויח תחושה נעימה ומספקת בגוף? אולי ארוויח שביעות רצון מעצמי על ששברתי אוטומטים מחשבתיים והתנהלתי בנחת ושקט, מתוך בחירה?

מילת המפתח היא בחירה
בחירה בכמה רמות:
1 . לבחור באפשרות הזו של הנאה מדויקת. לרצות להיות במקום הזה שיש בו הנאה ללא מחיר.
2. לבחור את הדרך שלך להגיע להנאה הזו. להקשיב לרצונות האמיתיים בלי "רעשים" של אסור או מה יגידו או מה ראוי..
3. לבחור מה וכמה לאכול. האם מעט מהרבה דברים? האם ממה שהכי אטרקטיבי בעיני? האם למלא צלחת אחת מכל טוב? האם לקחת קינוח אחד בלבד? האם לטעום מעט ממבחר קינוחים?
4. לבחור ליהנות ממה שלקחתי. ממה שבחרתי. לא לחשוב "מה הפסדתי"...כי יש כאן אך ורק רווח !!
5.  לבחור להוקיר את עצמי על כך שהתנהלתי בדרך שונה. להרגיש טוב בגוף ובלב, בבטן ובנפש.

ולאלה שעדיין חושבים שחופש הוא להיות בחוויה שאין בה הגבלה, שחופש הוא מקום ללא גבולות, דעו שגבולות רק מעצימים את תחושת החופש. גבולות מאפשרים להיות חופשיים בלי "מחיר", גבולות שומרים עלינו כשאנחנו חופשיים.

מחפשים דיאטנים/ות ? היכנסו למבחר העסקים עם המלצות ודירוגים >

מה הגבול שאתם בוחרים לשים לעצמכם כשאתם בחופשה?
לאכול רק בארוחות? לשים פעם אחת בצלחת? להגדיר את מספר המתוקים המקסימלי בחופשה? ביום? בארוחה? להגדיר את מספר המשקאות האלכוהוליים? (גבול עם הרבה רווחים אחרים...).
עכשיו תרגישו חופשיים בתוך מסגרת הגבול שבחרתם לעצמכם!
חופשה מעולה, קיץ נפלא !


המאמר נכתב באדיבות טליה לביא, דיאטנית הוליסטית, מפתחת השיטה "לרזות מהמחשבה".

search
ממוצע דירוגים: 2 מתוך 5, כמות מדרגים:1