גם לאחר שמדדנו את גודל החדרים, הפתחים והרהיטים עצמם, אנחנו עדיין עלולים לעשות טעויות בקניית רהיטים, שאותן ניתן למנוע. שימוש לב, שרוב הטעויות הבאות קשורות לאופן שבו אנחנו עושים קניות בכלל – ולא רק בקניית רהיטים כמו שאנחנו מדגימים כאן.

 

טעויות נפוצות בקניית רהיטים

"יש סייל! תראה איזו ספה יפה!"

קניית רהיטים מתוך דחף ולא בצורה מסודרת היא אולי הטעות הגדולה שאנשים עושים בקניית רהיט חדש. במיוחד אם אתם רוצים לחסוך, אל תתפתו להצעות מיידיות ולקנייה "עכשיו". קחו את הזמן שלכם. בידקו שהרהיט באמת מתאים ויותר מזה: שאלו את עצמכם אם אתם בכלל צריכים רהיט חדש כזה עכשיו.

"חבל שאין מבצע. אולי ניקח בכל זאת?"

לא בדיוק טעות, אבל גם לא חוכמה גדולה. א'- קניית רהיטים היא לא עניין של חיים ומוות. אפשר לחכות לסוף העונה – תקופת סוף השנה. בתקופה הזו חנויות הרהיטים מחליפות את הקולקציות שלהן ויש הרבה מבצעים. ב' – אנחנו במזרח התיכון. השעה היא לא שעה, היום לא בדיוק היום וגם המחיר נתון לשינויים. בררו אם בכל זאת ישנה הנחה על הרהיט, במיוחד אם אתם קונים מספר פריטים או חלקים או שאתם מוכנים לשלם במזומן. לפעמים, גם חמישה אחוזים הם הנחה יפה. צורות אחרות לקבל הנחה הן על הובלה כלולה במחיר או שדרוג ריפוד או אקסטרא כרית או שתיים. שווה לבדוק!

"עזבי את המוכרן. הוא ידחוף לנו את מה שמתאים לו למכור."

באמת? זה נכון שכמעט כל מוכרני הרהיטים עובדים על בסיס עמלות. אבל האם זה הופך את העצה שלהם לשגויה, בהכרח? קחו בחשבון שלאנשים בחנות הרהיטים ידע ונסיון רב משלכם בכל הקשור בריהוט. התיעצו איתם ושמעו מה דעתם. ההחלטה תהיה בסופו של דבר שלכם, בכל מקרה.

ואגב אנשי מכירות: זו לא בושה לומר לאיש המכירות שאתם מחפשים מציאות. אם המוכרן חכם, ואין לו משהו באותו רגע, יכול להיות שהוא יקח את הפרטים שלכם ויחזור אליכם כשמשהו יצוץ. הגדירו למוכר הרהיטים מהו הרהיט שאתם מחפשים או מה יכול לעניין אתכם ובאילו תנאים. מקסימום תקבלו ממנו או ממנה שיחת טלפון.

"נו? מה את אומרת? חכי, נשאל גם את אמא שלך."

לא רעיון טוב. כשקונים רהיטים, להתלבט ולבדוק זה בסדר, אבל לבקש חוות דעת של חצי תריסר אנשים וקרובים – כולל חברים בפייסבוק - זה רעיון רע. התיעצו עם עוד אחד או שניים מהחברים שלכם, וקבלו החלטה. בכל הקשור ברהיטים, חשוב שמי שאתם מתיעצים איתו יהיו בעלי טעם ואופן שימוש דומה לשלכם.